The future belongs to those
who believe in the beauty in
their dreams

lørdag 23. oktober 2010

"Life Is like a Box of Chocolates... You Never Know What You're Gonna Get!"

I pausen på jobb i dag leste jeg et innlegg i avisa om ei kreftsyk dame som tapte kampen. Vakker historie! På facebook i loggen kom jeg over "Tenn et lys for Regine Stokke". Navnet er velkjent, men har aldri tort å satt meg inn i hennes historie. Sykdom er utrolig skummelt!! Jeg har nå lest på bloggen til denne søte jenta som tapte kampen mot den forferdelige kreften. Jenta som skulle ha hatt hele livet framfor seg..

Opp i alt dette kommer det tanker som streifer. Livet! Det å sette pris på hva vi gjør utav det. Jeg klager over filleting.
Hvorfor gjør jeg det? Har jeg grunn til det?
Jeg har to raske føtter for å gå med, og en helse som kan gjøre så mangt.

Vi som bor i rike Norge har kanskje alt tilgjengelig!?
 "Hvis jeg oppnår en fin bil, hytte og en yatch kan jeg personlig få det mye bedre." Det er lett å hige etter de materalistiske goder som vi tror gjør oss mer lykkelig, for også ta for gitt at vi kan leve ut alderdommen.
De i Afrika tar en dag av gangen der de strever med sult,fattigdom og sykdom. For å sette det på spissen!

Ta mer vare på hverandre og øyeblikkene, ikke minst NYT livet. Å bruke tid på bekymringer om enn/hva/hvis ville være bortkastet. MEN ha en tanke i bakhodet å ikke ta alt for gitt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar