The future belongs to those
who believe in the beauty in
their dreams

torsdag 14. oktober 2010

Gud, kan jeg vær så snill å få flere timer i døgnet?

bildet er hentet fra google

I hverdagens stress klarte jeg i dag å se det komiske. Faktisk! Med et stormskritt nærmer vi oss høstferie her i Trøndelag. Jeg har et halvferdig puslespill for å få endene til å møtes. Jeg har jobb og avtaler, pluss jobbhelg i neste uke.

Jeg er så inderlig glad for at Allidretten til største jenta vår har tatt høstferie;-P

Tilbake til herdagen. Du vet når uka er hektisk ... Når bilen lastes med klær etter denne årstida. Travle morgener der jeg hiver i meg frokost i bilen. Kaffekoppen ble halvveis drukket. Name it!

For å få liv i 3 zombier om morran er vekkerklokka på maks volum,der klinginga starter med en høyrøsta hane. Da er det Texas! Barneskrik av trøtthet og sulten mage,påkledning,vasking og foring. Jeg glemte å nevne at jeg har ei jente, så hår MÅ selfølgelig stasjes.

Jeg må jo fikse litt morrastrynet. Det er ikke enkelt! Imens fram og tilbake. Har jeg opplevd mye rart. Minstejenta har kleptomanfingre. Mens mor snur seg kjapt for å legge på litt spakkel..... Da er dobørsten hyppig brukt, dorull i doen, bind strødd på gulvet, talkiumpudder litt her og der.

Når det er ettermiddag henter jeg sultne og slitne unger i fra barnehage og SFO. Kommer hjem å vrenger av oss klær. Da må a mor gi minste jenta mat først, samtidlig som jeg lager middag og vasker på kjøkkenet.

Kanskje man jobber seint?! Dvs middag... Etter litt, pakke i seg kveldsmat, lall for de minste. A mor kan disponere 2-3 timer alenetid før det er full rulle igjen.

Når man ser tilbake på hektiske dager, er det ganske komisk. Med tanke på containerbilen,doruller/børsten! Hehe. Av og til har jeg et ønske om at døgnet hadde fler timer vi kan rutte med. Kanskje vi blir presset til det ytterste, men sånn er det å være småbarnsforeldre. Det kommer en dag vi er uten den hverdagen,  å savner det :-)

Apropos morrastryne! I neste innlegg skal jeg skrive om Permanent Makeup. Juhuu! Dvs jeg sparer en del tid på morgenen ;-) Du skjønner, jeg skal få det i morgen. To be continued!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar