The future belongs to those
who believe in the beauty in
their dreams

mandag 20. september 2010

Lusesongen er her!


Vi foreldre som har barn på skole og i barnehage... Velkommen til lusesongen! Høsten for 1 år tilbake opplevde jeg et mareritt uten like. Vi har jo klødd en del i høvve som vi fint kaller det på Trøndersk. Hvem tenker over at det kan være lus?! Det gjorde ikke jeg:-) Jeg og søskenflokken har aldri opplevd det. *takk&pris*

Vendepungtet kom da jeg skulle børste håret til jenta mi på kvelden. Jeg fikk kraftige "spasmer" der jeg bare sto å klødde/hoppa av frustrasjon. Jeg ringte til noen, som da kom med en luskam. Det var konstantert lus, uten TVIL. Apoteket hadde jo selfølgelig stengt! Ikke nok med det, jeg og lillemor hadde også lus. Det er en hyggelig tanke, å vite at man skal sove med ekle kryp i høvvet som lever av å suge blod.

Det synet har traumatisert meg til evig tid. Når man børstet håret med spesialkammen, datt de ned i servanten på rygg, vogga frem og tilbake med de ekle fotene.

For et uendelig mareritt, som har så vidt begynt. Luskur 2 ganger pr uke,konstant kamming for å få ut egga,frysing av børster/sengklær,kamming,vasking, nevnte jeg kamming???

Etter å bli kvitt det, så fikk vi det NOK en gang til. På`en igjen, med ny runde. Hva var kvalitetstid for noe`? Aner ikke, vi satt bare å kamma hverandre;-)

Jeg ble litt små irritert, da vi fikk lus igjen. Foreldre har ikke tatt dette på alvor i barnehagen, så lusa går jo å vandrer fra høvv til høvv. Kjedelig!

Jeg vil poengtere at lus har ingenting med urenslighet å gjøre, tvert imot, lusa trives best i nyvasket hår. Et godt tips til alle... Det er en god investering å kjøpe en luskam, bruk den ofte på høsten/vinter da det er lett å byttelåne lue :-D

3 kommentarer:

  1. Uææææ! Jeg hater HATER lus! Jeg hadde det en gang da jeg var liten...og jeg ble traumatisert for livet. Så nå kjenner jeg at det klør på hele kroppen bare av å lese dette innlegget:-D Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  2. Kjekt med kommentar fra bloggere jeg ikke visste om!! Åh, og jeg er enig med deg, fikk frysnnger da jeg leste om lusene deres...urk...

    SvarSlett
  3. Ja det er helt sant :-) Vi er flittig med kammen fortida ;-) Issjjj! Ha en fin kveld damer :-D

    SvarSlett